Delailü'l Hayrat - Salavat-ı Şerifler (Kod:H-27, Orta Boy); Bilgisayar hatlı, Mealli

Stok Kodu:
9786056230165
Boyut:
175-245-0
Sayfa Sayısı:
231
Basım Yeri:
Konya
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2013-07-30
Kapak Türü:
Ciltli
Kağıt Türü:
Şamua
Dili:
Türkçe - Arapça
311,00
Havale/EFT ile: 301,67
Aynı gün kargo
9786056230165
713662
Delailü'l Hayrat - Salavat-ı Şerifler (Kod:H-27, Orta Boy); Bilgisayar hatlı, Mealli
Delailü'l Hayrat - Salavat-ı Şerifler (Kod:H-27, Orta Boy); Bilgisayar hatlı, Mealli
311.00
Göklerin ve yerin maliki Yüce Yaratan, kutsal kitabımız Kur'an-ı Kerim'de Allah ve melekleri, Peygamber'e çok salavât getirirler. Ey müminler! Siz de ona salavât gelirin ve tam bir teslimiyetle selam verin. (33/Ahzâb Suresi. 56. Ayet) buyurmuş. Tabiki burada Allah (c.c.)'ın salatı, nebisini rahmetine mazhar etmesi, onun şanını yüceltmesidir. Sevgili Peygamberimiz Hz. Muhammed (S.A.V.) ise tüm insanlara yolu göstermiş; "Kıyamet günü insanların bana en yakın olacak olanı, bana en çok salavat getirenidir." (îbn Mâce, îkâme, 25). Allah ve Rasulü'nün gösterdiği yolda yürüyen Şâzelî yolunun büyük velîlerinden Cezûlî hazretleri (k.s). hadis kitaplarında bilinen tüm salavât ile pek çok velinin dualarını bu eserde bir araya getirmiştir. Gaye tek, hedef bir: Allah'ın Sevgilisi'ne yakın olmak, O'nu her an yanında hissetmek, âdeta O'nun önünde biricik sevdiğine "Selâm..." diyebilmek. Cezûlî hazretlerini takdir etmeyen hiçbir velî yok. Bundan dolayı "Delail'İ Hayrat"ı okumuşlar, okutmuşlar, tavsiye etmişler. Muhabbetin kaynağına, Muhammed Mustafa'ya (S.A.V.) ulaşabilmek için. İhtimal bu niyetle olsa gerek el-Cezûlî Hazretleri, eserinin adını "Seçilmiş Peygamber'e salât konusunda nurların kaynağına ulaştıran salât ve selâmlar" anlamında "Delâilü'I-Hayrât ve Şevâriku'i-Envâr fi Zikri's Salât ale'n-Nebiyyi'l-Muhtâr" koymuştur. Nasıl Okuyalım? Her gün veya haftanın belli günleri olmak üzere, her velî daha çok salât okumak için kendine özgü bir metot belirlemiş. Kendilerine sadât-ı kiram adı verilen Nakşibendi yolunun büyükleri ise, "Delaili hayrat"ı okumada genelde şu şekilde bir yol takip etmişler: Haftanın belli günleri, belirlenen yerleri okumayı tercih etmişler. Bu belirli yerleri de abdestli olarak, rahat bir oturuş düzeninde edeple okumuşlar. İslâmi gün kavramında, geceler gündüze tâbi olduğundan -diyelim ki perşembe gününün akşamı, o günün akşamına cuma akşamı deniliyor- genelde akşam namazından sonra "Delail'i Hayrat"ı okumaya başlamışlar. Ertesi günün akşam namazına kadar, bu belli yerleri okuyup bitirmişler.
Göklerin ve yerin maliki Yüce Yaratan, kutsal kitabımız Kur'an-ı Kerim'de Allah ve melekleri, Peygamber'e çok salavât getirirler. Ey müminler! Siz de ona salavât gelirin ve tam bir teslimiyetle selam verin. (33/Ahzâb Suresi. 56. Ayet) buyurmuş. Tabiki burada Allah (c.c.)'ın salatı, nebisini rahmetine mazhar etmesi, onun şanını yüceltmesidir. Sevgili Peygamberimiz Hz. Muhammed (S.A.V.) ise tüm insanlara yolu göstermiş; "Kıyamet günü insanların bana en yakın olacak olanı, bana en çok salavat getirenidir." (îbn Mâce, îkâme, 25). Allah ve Rasulü'nün gösterdiği yolda yürüyen Şâzelî yolunun büyük velîlerinden Cezûlî hazretleri (k.s). hadis kitaplarında bilinen tüm salavât ile pek çok velinin dualarını bu eserde bir araya getirmiştir. Gaye tek, hedef bir: Allah'ın Sevgilisi'ne yakın olmak, O'nu her an yanında hissetmek, âdeta O'nun önünde biricik sevdiğine "Selâm..." diyebilmek. Cezûlî hazretlerini takdir etmeyen hiçbir velî yok. Bundan dolayı "Delail'İ Hayrat"ı okumuşlar, okutmuşlar, tavsiye etmişler. Muhabbetin kaynağına, Muhammed Mustafa'ya (S.A.V.) ulaşabilmek için. İhtimal bu niyetle olsa gerek el-Cezûlî Hazretleri, eserinin adını "Seçilmiş Peygamber'e salât konusunda nurların kaynağına ulaştıran salât ve selâmlar" anlamında "Delâilü'I-Hayrât ve Şevâriku'i-Envâr fi Zikri's Salât ale'n-Nebiyyi'l-Muhtâr" koymuştur. Nasıl Okuyalım? Her gün veya haftanın belli günleri olmak üzere, her velî daha çok salât okumak için kendine özgü bir metot belirlemiş. Kendilerine sadât-ı kiram adı verilen Nakşibendi yolunun büyükleri ise, "Delaili hayrat"ı okumada genelde şu şekilde bir yol takip etmişler: Haftanın belli günleri, belirlenen yerleri okumayı tercih etmişler. Bu belirli yerleri de abdestli olarak, rahat bir oturuş düzeninde edeple okumuşlar. İslâmi gün kavramında, geceler gündüze tâbi olduğundan -diyelim ki perşembe gününün akşamı, o günün akşamına cuma akşamı deniliyor- genelde akşam namazından sonra "Delail'i Hayrat"ı okumaya başlamışlar. Ertesi günün akşam namazına kadar, bu belli yerleri okuyup bitirmişler.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat