Hesabım
Şifremi Unuttum
Kayıt Ol
Sepetim

İmajın Hissi: Yeni Türkiye Sineması ve Fenomenoloji

Beğen
Ürün Kodu : 6206043
Barkod : 9789755539591
340,00 TL
Doruk Yayıncılık Kategorisine göz at
Sinema Kategorisine göz at

Tükendi

Gelince Haber Ver
Kitap Açıklaması

İmajın Hissi: Yeni Türkiye Sineması ve Fenomenoloji Kitap Açıklaması Bu kitapta, sinemada bedensel deneyimin önemini vurgulayan film-fenomenoloji geleneğine yaslanılarak, "Yeni Türkiye Sineması çok-duyusal ve maddesel bir deneyim sunabilir mi?" sorusundan hareket edilmiştir. İlk olarak, güncel film-fenomenoloji disiplinindeki temel problemler ortaya konularak, izleyicinin bedeninin merkezî bir konuma sahip olduğu ve dolayısıyla filmsel imajı meydana getiren teknik, fiziksel ve foto-kimyasal süreçlerin ihmal edildiği tespit edilmiştir. Ardından Siegfried Kracauer’in maddesel yaklaşımıyla Maurice Merleau-Ponty’nin varoluşçu fenomenolojisi bir araya getirilerek, yeni bir yöntem olarak maddî film-fenomenoloji önerilmiş ve Masumiyet (Zeki Demirkubuz, 1997), Yumurta (Semih Kaplanoğlu, 2007), Şimdiki Zaman (Belmin Söylemez, 2012), Baskın: Karabasan (Can Evrenol, 2015), Bulantı (Zeki Demirkubuz, 2015) ve Kaygı (Ceylan Özgün Özçelik, 2017) filmleri bu yöntemle incelenmiştir. Analizler sonucu bu çalışmada, imajın bedenle kavuşumuyla ete kemiğe bürünen sinemasal deneyimde koklama, dokunma ve tatma duyularının da bir yeri olduğu gösterilmiştir. Film mecrası hem temsilî boyutta hem de kayıt mekanizmasıyla ürettiği belirtisel imajlar sayesinde algımıza, topyekûn bedenimize ve içinde yaşadığımız dünyaya dokunan, çoklu duyusal bir deneyim tesis eder. (Tanıtım Bülteninden)

Kitap Özellikleri
Barkod9789755539591
Basım Yılı2022-11-11
Baskı1
Cilt DurumuKarton
DilTürkçe
Ebat130-210-
Kağıt Türü2.Hamur
Sayfa Sayısı216
T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.