9789757819844
393655
https://www.kitapiks.com/insanin-yazgisi
İnsanın Yazgısı
276.00
Bazı eserleri artık klasik statüsü kazanmış olan büyük Rus düşünürü Nikolay Berdyaev (1874-
1948) özellikle tarih ve toplum felsefesi, felsefi antropoloji, ontoloji ve etik alanlarında
yoğunlaşmış çok yönlü ve interdisipliner bir filozof. İnsanın Yazgısı, Berdyaev'in felsefesini,
dünya görüşünü, ilgilerini ve mesajını bir bütün olarak yansıtan zengin ve görkemli bir kitap.
Berdyaev, felsefenin asıl konusunun "varlık" ve "insan" olduğunu vurgular. Şu halde hakiki
felsefe ontolojiye ulaşmalıdır; doğa bilimlerinin ve hakikati ikiye bölen düalizmin
boyunduruğuna girmiş, rasyonalistik, dogmatik veya rölativistik epistemolojiye değil.
‘Geisteswissenschaften' olarak felsefe "hikmet"tir, hikmet arayışıdır; bilgi için bilgi değil.
İnsanın anlamı ve yazgısı, felsefi antropolojinin başlıca meselesidir ve bu da bizi kaçınılmaz
olarak ‘etik'e götürür. İnsan, terimin en derin ve en geniş anlamıyla etik bir varlıktır. Bütün
büyük düşünürler, doğrudan ya da dolaylı, etikle ve insanın yazgısı problemiyle ilgilenmişlerdir.
Bu bağlamda Berdyaev etik sistemleri/anlayışları üç kategoride toplar: Yasa etiği, kuruluş etiği ve yaratıcılık/özgürlük etiği.
"Ahlaki bilinç, Tanrı'nın şu sorusuyla başlamıştır: ‘Kabil, kardeşin Habil nerede?' ve şu soruyla
sona erecektir: ‘Habil, kardeşin Kabil nerede?'" (Berdyaev)
Bazı eserleri artık klasik statüsü kazanmış olan büyük Rus düşünürü Nikolay Berdyaev (1874-
1948) özellikle tarih ve toplum felsefesi, felsefi antropoloji, ontoloji ve etik alanlarında
yoğunlaşmış çok yönlü ve interdisipliner bir filozof. İnsanın Yazgısı, Berdyaev'in felsefesini,
dünya görüşünü, ilgilerini ve mesajını bir bütün olarak yansıtan zengin ve görkemli bir kitap.
Berdyaev, felsefenin asıl konusunun "varlık" ve "insan" olduğunu vurgular. Şu halde hakiki
felsefe ontolojiye ulaşmalıdır; doğa bilimlerinin ve hakikati ikiye bölen düalizmin
boyunduruğuna girmiş, rasyonalistik, dogmatik veya rölativistik epistemolojiye değil.
‘Geisteswissenschaften' olarak felsefe "hikmet"tir, hikmet arayışıdır; bilgi için bilgi değil.
İnsanın anlamı ve yazgısı, felsefi antropolojinin başlıca meselesidir ve bu da bizi kaçınılmaz
olarak ‘etik'e götürür. İnsan, terimin en derin ve en geniş anlamıyla etik bir varlıktır. Bütün
büyük düşünürler, doğrudan ya da dolaylı, etikle ve insanın yazgısı problemiyle ilgilenmişlerdir.
Bu bağlamda Berdyaev etik sistemleri/anlayışları üç kategoride toplar: Yasa etiği, kuruluş etiği ve yaratıcılık/özgürlük etiği.
"Ahlaki bilinç, Tanrı'nın şu sorusuyla başlamıştır: ‘Kabil, kardeşin Habil nerede?' ve şu soruyla
sona erecektir: ‘Habil, kardeşin Kabil nerede?'" (Berdyaev)
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.