9786258051681
720278
https://www.kitapiks.com/mehdilik-ve-cagdas-iran-toplumu
Mehdilik ve Çağdaş İran Toplumu
159.60
Ali Coşkun. 1964 yılında Yozgat/Boğazlıyan'da doğdu. 1982'de Yozgat İ.H.L.'ni, 1986'da Erzurum Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi'ni bitirdi. 1990'da Erciyes Üniversitesi'nde yüksek lisans, 1996'da Marmara Üniversitesi'nde doktora öğrenimini tamamladı. 1987/88 öğretim yılında Uşak/Eşme İ.H.L.'de öğretmenlik, 1989-1996 yılları arasında MÜİF. Din Sosyolojisi ana bilim dalında araştırma görevliliği, 1997-2000 yılları arasında da öğretim görevliliği yaptı. 2000 yılında Yrd. Doçent, 2006 yılında Doçent, 2012 yılında da Profesör oldu. Halen Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Din Sosyolojisi Anabilim Dalında Öğretim Üyesi olarak çalışmaktadır. Evli ve iki çocuk babasıdır. Yazarın çalışma ve ilgi alanlarını Tasavvuf, Din Felsefesi, Tarih, Dinler Tarihi ve Din Bilimleri oluşturmaktadır. Telif Eserleri: Osmanlıda Din Sosyolojisi: Naima Örneği, Mehdilik Fenomeni, Sosyal Değişme ve Dini Normlar, Sosyal Değişme Kadın ve Din, Sevgi Sosyolojisi, Din Antropolojisi, Din Sosyolojisinin Problemleri, Mehdilik ve Çağdaş İran Toplumu (Omid Shamizikhelejan ile), Din Sosyolojisi Araştırmaları-I ve -II. Tercüme Eserleri: Kutsal Şemsiye (Peter L. Berger'den), Melekler Hakkında Söylenti (Peter L. Berger'den Nebile Özmen'le Çev.), Görünmeyen Din (Thomas Luckmann'dan, Fuat Aydın'la Çev.), İslam ve Dini Çoğulculuk (Muhammed Legenhausen'den Elnur Azimli ile Çev.), İslam ve Toplumun Bütünleşmesi (William Montgomery Watt'dan Çev. Ed.), İslam Sosyolojisi, (Sâmiye Mustafa Haşşâb'dan Nebile Özmen'le Çev.), Din Sosyolojisi: Tarih ve Teoriler (Roberto Cipriani'den Çev. Ed.). Editöryal Eserleri: Mesihi Beklerken, Din Toplum ve Kültür, Küreselleşme Çokkültürlülük ve İslam, İslami Sosyal Bilimler Felsefesi, Hangi İslam?, İslam ve Sekülerizm.
Ali Coşkun. 1964 yılında Yozgat/Boğazlıyan'da doğdu. 1982'de Yozgat İ.H.L.'ni, 1986'da Erzurum Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi'ni bitirdi. 1990'da Erciyes Üniversitesi'nde yüksek lisans, 1996'da Marmara Üniversitesi'nde doktora öğrenimini tamamladı. 1987/88 öğretim yılında Uşak/Eşme İ.H.L.'de öğretmenlik, 1989-1996 yılları arasında MÜİF. Din Sosyolojisi ana bilim dalında araştırma görevliliği, 1997-2000 yılları arasında da öğretim görevliliği yaptı. 2000 yılında Yrd. Doçent, 2006 yılında Doçent, 2012 yılında da Profesör oldu. Halen Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Din Sosyolojisi Anabilim Dalında Öğretim Üyesi olarak çalışmaktadır. Evli ve iki çocuk babasıdır. Yazarın çalışma ve ilgi alanlarını Tasavvuf, Din Felsefesi, Tarih, Dinler Tarihi ve Din Bilimleri oluşturmaktadır. Telif Eserleri: Osmanlıda Din Sosyolojisi: Naima Örneği, Mehdilik Fenomeni, Sosyal Değişme ve Dini Normlar, Sosyal Değişme Kadın ve Din, Sevgi Sosyolojisi, Din Antropolojisi, Din Sosyolojisinin Problemleri, Mehdilik ve Çağdaş İran Toplumu (Omid Shamizikhelejan ile), Din Sosyolojisi Araştırmaları-I ve -II. Tercüme Eserleri: Kutsal Şemsiye (Peter L. Berger'den), Melekler Hakkında Söylenti (Peter L. Berger'den Nebile Özmen'le Çev.), Görünmeyen Din (Thomas Luckmann'dan, Fuat Aydın'la Çev.), İslam ve Dini Çoğulculuk (Muhammed Legenhausen'den Elnur Azimli ile Çev.), İslam ve Toplumun Bütünleşmesi (William Montgomery Watt'dan Çev. Ed.), İslam Sosyolojisi, (Sâmiye Mustafa Haşşâb'dan Nebile Özmen'le Çev.), Din Sosyolojisi: Tarih ve Teoriler (Roberto Cipriani'den Çev. Ed.). Editöryal Eserleri: Mesihi Beklerken, Din Toplum ve Kültür, Küreselleşme Çokkültürlülük ve İslam, İslami Sosyal Bilimler Felsefesi, Hangi İslam?, İslam ve Sekülerizm.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.